Злинська
загальноосвітня школа №1 І – ІІІ ступенів
Гра
- конкурс
«Магістри інформатики»
серед учнів 5-х
класів
Вчитель:
Шверненко Тетяна Василівна
Мета: виховувати прагнення до оволодіння знаннями і навичками роботи на ПК, організовуючи азартні
змагання та створивши позитивний мікроклімат під час гри; заохочувати дітей до роботи в групах (командах); розвивати
творчі здібності учнів, зацікавленість до вивчення інформатики; виховувати
вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.
Обладнання: ПК в
кабінеті інформатики, роздатковий матеріал.
Команди – учасники 5-А і 5-Б класи
Консультанти – учні 9-х класів
Журі – кращі учні 11-х класів
Хід гри
І. Організаційний етап.
Налаштування учнів на гру.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Вітаю всіх присутніх. Сьогодні ми хочемо провести гру –
конкурс, яка називається «Магістри
інформатики». Ви отримали завдання для
домашньої підготовки, а саме:
1. Вибрати капітана команди.
2. Придумати назву команди.
3. Придумати емблему і девіз.
4. Придумати і зробити
кросворди на тему «Інформатика»
ІІІ. Початок гри.
На початку гри кожна команда
представляє свою емблему, назву команди і девіз.
І
тур "Розминка"
.
ІІ
тур "Бліц-турнір"
Кожній команді пропонується 7 питань, у яких необхідно продовжити вираз. За
кожну правильну відповідь – 1 бал. Час для обдумування відповіді – 3 сек.
Питання 1-й команді:
1.
Системний …
2.
Лазерний …
3.
Жорсткий …
4.
Панель …
5.
Робочий …
6.
Текстовий…
Питання
2-й команді:
1. Мій …
2. Операційна
…
3. Графічний
…
4. Компакт
…
5. Текстовий
…
6. Комп’ютерна
…
ІІІ тур –
«Артистизм»
Команди
отримують завдання, яке полягає в тому, щоб виразити мімікою і жестами те, що
вказано на картках. На підготовку дається 3 хвилини.
Слова для 1-ї команди:
1)
Принтер,
2)
Комп’ютер
завис,
3)
Хлопчик, що
грає в комп’ютерну гру.
4)
Клавіатура.
5)
Монітор.
6)
Принтер.
7)
Колонки.
8)
Системний блок
Слова для 2-ї команди:
1)
Миша.
2)
Сканер.
3)
Навушники.
4)
Мікрофон.
5)
Джойстік
6)
Дівчинка, що
«зависає» в Інтернеті
7)
Вірус
8)
Користувач
Кожна мініатюра оцінюється в 1 бал.
ІV тур "Конкурс
капітанів"
Команди обирають по одному учаснику для
цього конкурсу.
Учасники команд – за персональними
комп’ютерами. Ведучий дає команди на виконання певних дій. Учасник, що перший
виконає дію, приносить команді 2 бали.
1.
Відкрити папку
Мої документи та створити у ній нову
папку під ім'ям Магістри інформатики.
2.
Видалити папку
Магістри інформатики до Кошику та очистити Кошик.
3.
Запустити
програму Microsoft
Word.
4.
Ввести у
новому документі текст "Текстовий
процесор Microsoft
Word".
5.
Зберегти
документ у папці Мої документи під
ім'ям Гра.
6.
Запустити
програму PowerPoint.
7.
Зробити малюнок з надписом.
V тур "Конкурс
редакторів тексту"
Команда повинна завантажити текстовий документ Редактори тексту із завданням та відредагувати текст. Оцінюється
правильність та швидкість. Перша команда, що правильно відредагує текст –
отримує 10 б, друга – 5б.
Текст документу Редактори тексту:
Завдання 1
„Розріжте" рядки та змініть колір з червоного на чорний
(кожен новий рядок починається з червоної літери,)
„Розріжте" рядки та змініть колір з червоного на чорний
(кожен новий рядок починається з червоної літери,)
ВСЕ
ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ
Можна
у світі чимало зробити: Перетворити зиму на
літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна
характер свій подолати, Штурмом вершини науки
узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі... Тільки без мами не можна нізащо: Все найдорожче, що є тільки з нами, - Все починається з нашої мами!
Завдання 2
Відредагуйте текст, виправте помилки та вставте пропущені символи
Відредагуйте текст, виправте помилки та вставте пропущені символи
Якк уумру, то похавайте меене на магиллі
Сееред сстепу широокого нна вкраїні миилій.
Щоп лаани шиирокополі і дніпро, і крручі
Бууло виидно, бууло чути, яяк рриве ревучий.
VІ тур "Чорний
ящик"
Команди отримують чорні ящики,
у яких знаходяться носії інформації. До ящику додано інструкцію до кожного
носія інформації. Прочитавши інструкцію, команда має визначити, що ж за носії
інформації знаходяться у чорному ящику. За правильно відгаданий носій
інформації команда отримує 3 б. На обговорення команді відводиться 2 хвилини.
1.
лазерний диск
2.
модель мозку людини
Інструкція до чорного ящика:
1.
Це круг із спеціальної пластмаси,
покритий дзеркальним покриттям з того боку, з якого зчитується інформація.
Існують різні види цього носія інформації: для одноразового запису, для
багаторазового перезапису, найсучасніші - дуже великої ємності.
2.
Цей носій інформації має корпус, з яким
потрібно поводитися обережно, щоб не пошкодити. У будь-яких ситуаціях він
завжди з вами. Застосовується для введення та виведення інформації.
Чорний ящик ІІ команди:
1.
флеш накопичувач
2.
папір
Інструкція до чорного ящика:
1.
Це компактний носій інформації прямокутної форми. Має корпус та спеціальний отвір для під’єднання
носія до комп’ютера . На цей носій можна
записати велику кількість інформації.
2.
Це найдавніший носій інформації.
Застосовує його кожна людина для запису інформації, навіть та, що не має
комп’ютера.
VІІ тур "Домашнє завдання"
Командам попередньо було
задане д/з – скласти кросворд з інформатики. Перемагає команді, вболівальники
якої розгадають більше слів.
VІІІ тур "Дуель"
Учитель задає командам запитання з інформатики. По черзі члени обох команд відповідають на питання.
Питання:
1.
Який
пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини?
2.
Що
є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою і диском?
3.
Ця
кнопка вмикає комп’ютер.
4.
Назва
самої довгої клавіші.
5.
Миготливий
показчик на екрані монітора.
6. Маніпулятор.
7. Портативний
(кишеньковий) обчислювальний пристрій.
8. Найменша
одиниця вимірювання інформації.
9. Основний
пристрій введення інформації.
10. «Серце»
комп’ютера.
11. Основний
пристрій виведення інформації.
12. Людина, що
працює на ПК.
13. Програма –
паразит.
14. Пристрій
виводу звукової інформації.
15. Прямокутна
ділянка на екрані монітора.
За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
ІХ тур «Веселий ребус»
По черзі кожній команді дається ребус, потрібно його
розгадати. Якщо команда не справляється, то право відповіді переходить до іншої
команди. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
ІV. Кінець
гри.
Журі
підводить підсумки конкурсів.
Оголошуються
переможці.
Нагородження кращих учасників гри.