Розробка уроку математики  у 5-А класі за темою:„Множення натуральних чисел”




Вчитель математики 
Шверненко Тетяна Василівна




МЕТА:
- навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми "Множення натуральних  чисел. Властивості множення"; перевірити вміння учнів виконувати різні дії з натуральними числами(додавання, віднімання та множення);
- розвивальна: формувати вміння логічно мислити;
- виховна:  прищеплювати інтерес до математики; виховувати впевненість у своїх силах , колективізм і самостійність; 

Вид уроку. Урок - гра. Учні здійснюють подорож в казкову державу Числяндію з метою звільнення з полону царівни Математики від злого короля Хаоса. Щоб дістатися до замку, де злий Хаос ховає царівну, учні повинні подолати всі перешкоди, які трапляються на їхньому шляху. Для цього їм потрібно згадати все , що вони вивчали за темою " Додавання і віднімання натуральних чисел" та «Множення натуральних чисел  та властивості множення».
Форми роботи: індивідуальна, групова, колективна; усна, письмова.
Обладнання: Комп'ютер, проектор, інтерактивна дошка, картки.
Хід уроку
Слово вчителя. Я рада вітати вас на сьогоднішньому уроці математики, тим більше, що зараз у нас буде  не звичайний урок, а урок - подорож. 
Далеко-далеко за синіми морями, за високими горами знаходиться казкова країна, яка називається Числяндія. Жителів цієї країни називають  числами. Це дуже давня і всім давно відома країна. Спочатку вона була дуже маленькою - складалася всього з трьох жителів , яких звали 1, 2, 3 . Потім жителів стало більше: стільки, скільки пальців на 1 руці, на двох руках , далі все більше і більше. Довгий час всі числа щасливо жили в мирі та злагоді між собою. А правила цією країною дуже мудра царівна Математика. Але ось одного похмурого  осіннього дня сталася біда.              
               У підземнім темнім царстві,
                У безладнім государстві
                Жив жорстокий чародій.
                Він не міг ні дня прожити, 
                зла комусь щоб не зробити
                Отакий він лиходій.
                Він біди приніс чимало
                Хаосом його всі звали
                Як до чогось доторкнеться,
                Все у безлад обернеться.
                А краса кудись зникає,
                І порядку вже немає
                Та його служки почули
                Й звісно Хаосу шепнули
                Що прекрасна і чарівна
                Математика-царівна
                Десь на білім світі є
                Що усьому лад дає.
                Хаос потрудивсь чимало
                Та царівну звісно вкрав
                І в темницю заховав.
                «Будеш тут ти  вічно жити,
                Щоб і людям не служити.
                Не надійся, що знайдуться
                Ті, що будуть рятувать.
                 Це сказав злий чарівник
                 Й непомітно й хутко зник.
                 Тож поїдемо з полону
                  Ми царівну виручать.
Усі зрозуміли, яка трапилась біда в царстві Числяндії? Злий чарівник Хаос украв царівну Математику і посіяв  серед жителів розпач та безлад. Жителі кинули клич про допомогу в різні куточки землі, але поки що ніхто не може подолати злого чаклуна Може ми спробуємо допомогти звільнити царівну з темниці, щоб числа змогли знову спокійно жити у мирі і злагоді в своєму царстві. Ось бачите, де заточив підступний Хаос прекрасну царівну. І відомо тільки, щоб звільнити Математику, треба відімкнути всі двері  башти і тоді наша царівна зможе вийти на свободу. Та тільки справа в тому, що двері ці не прості, а зачаровані і відкриваються вони лише тоді, коли хтось швидко і вправно долає перешкоди, яких наробив Хаос на шляху до башти. 
На початку уроку ви об’єднались в три команди; капітани команд зараз отримають ключики і за кольором ключиків ми отримаємо назви наших команд (сині, жовті, або червоні). Команда, яка першою правильно виконає завдання, прикріплює свій ключик до башти. Наприкінці уроку ми побачимо, яка ж з команд зможе швидко і вірно подолати перешкоди і звільнити Математику.
Ось наше царство Числяндія. Але ви ж бачите якого безладу наробив Хаос. Де шукати башту з царівною? В який бік податися, якщо навколо страшний туман та хмари і зовсім нічого не видно.     Отже, перша перешкода на нашому шляху – це густий туман навколо царства і щоб зняти чари та зрозуміти, в який же бік нам направлятися, треба виконати перше завдання.
Завдання 1. Множення (усно)

5*19
11*11
25*5
120*4
36*100

16*4
15*11
50*6
140*3
121*10

15*9
12*11
20*19
190*5
18*1000 
Ось ви і зробили перший крок до звільнення царівни. Найкраще впоралася з завданням команда… Капітан  може прикріпити  перший ключик, щоб відкрилися перші двері  башти. 
Туман розвіявся, до башти веде гарна лісова стежинка, але, знову проблема: Хаос поставив на нашому шляху свого помічника, який нізащо нас не пропустить, поки ми не виконаємо завдання 
Завдання 2. Переставна і сполучна властивості множення 


4*24*25
125*637*8
50*262*2
48*125
25*17*4
500*19*2
8*115*125
400*25
5*147*20
125*126*8
50*15*2
24*25


Завдання 3.  Розподільний закон 


Робот позаду, продовжуємо нашу подорож лісом,  але знову чари підступного Хаоса – закриті двері.  Знову потрібен ключик.


1) 156*42+156*58
241*7258 – 141*7258
56*78 +56*19-56*87

2) 716*384+384*284
945*37-845*37
84* 76+84*95-71*84

3) 451*218+782*451
345*108-145*108
54*48+54*41-54*89 
Нарешті ми вийшли з лісу. Та й тут Хаос не хоче нас пропускати . Наступна перешкода – це бурхлива річка з водоспадами .   Тільки розв’язавши задачу, ми зможемо за допомогою з катера прямувати далі

Завдання 4 Задача  
1. Власна швидкість катера дорівнює 20км/год, а швидкість течії річки – 2 км/год. Яку відстань подолає катер, якщо рухатиметься проти течії річки протягом 5 год?
2. Власна швидкість катера дорівнює 20км/год, а швидкість течії річки – 2 км/год. Яку відстань подолає катер, якщо рухатиметься за течією річки протягом 3 год?
3. Власна швидкість катера дорівнює 20км/год, а швидкість течії річки – 2 км/год. Яку відстань подолає катер, якщо рухатиметься проти течії річки протягом 3 год?

Йдемо далі. Вже й башту видно. Та на шляху злий Планктон перемогти якого можна тільки разом, дружно всією командою..  Виконуємо завдання

Завдання 5. Порівняння чисел (порівняти, не підраховуючи. Пояснити) 
1) 8*23*182   і   8*22*182
30*92        і   5*92*6
7*6*72      і  6*7*80
2) 8*23*185   і   8*22*185
77*5*6      і  80*5*6
92*30        і  92*5*6


3) 9*24*122   і  9*23*122
28*2*19    і  28*2*20
134*7*8    і  134*56

Підведення підсумків уроку. Нарешті ми з вами подолали всі перешкоди на шляху до башти, де томиться в неволі наша царівна Математика. Але чи знешкодили ми Хаоса? Чи зможемо визволити царівну? (Підрахунок ключиків)
Отже  перемогла дружба.  Лише завдяки тому, що ми з вами діяли разом швидко і злагоджено, змогли подолати всі перешкоди, наша царівна звільнена, а в в царстві Числяндія знову запанує мир та злагода. 
Домашнє завдання (На слайді)




1 коментар: